3.klases programmas paraugā ir iekļautas sekojošas tēmas:

Protams programmā ieteikti darbiņi, kas izdarāmi klasē. Es cenšos atbalstīt tās idejas, kas Robertam rodas, dzīvojot mājas vidē un vērojot kā darbojas tētis, mamma, kaimiņi, krusttēvs, domājot, kas vajadzīgs saimniecībā un interesē pašam.

Liecībā iekļautas sekojošas prasmes, kas jānovērtē (ieskaitot datoriku) un, vērojot Robertu darbībā, es esmu droša - šīs prasmes viņš attīsta pat ja neuzšuj roku lelli:

Vasara

Vasaras sākumā pie Roberta bija ieradusies galdu radīšanas mūza. Kā pirmais tapa galds, ko Roberts gatavoja manai māsai. Depo nopirka līmētā koka plāksnes, mājās atrada piemēŗotas brusas. Visu sagarināja, sastiprināja, nokrāsoja, pielīmēja kājām filcu, lai neskrāpē grīdu. Pirms dāvināšanas nofotografēja sev par piemiņu:

Tad tapa divas virsmas, kam pagaidām vēl nav radītas kājas.

Pirmā tapa kvadrātveida virsma. Nācās papūlēies, lai rāmis precīzi atbilstu virsmas dēļiem. Palīgā nāca stiprinājumi.

Virsmu pie rāmja pielīmēja ar tapām. Tapas pēc tam nogrieza un griezuma vietu izlīdzināja ar koka špakteli. Rezultāts bija glīts, bet diemžēl krāsa, kas uzklāta uz špakteļa sāka plaisāt.

Ortu galda virsmu Roberts vēlējās izveidot apaļu. Izdomāja, kā veidot rāmi, izveidoja "cirkuli".

Tapa tiešām glīti apaļa virsma, kas pagaidām vēl gaida pielietojumu.

Augustā Roberts uzsāka būvēt sev kokapstrādes darbnīcu, lai varētu strādāt arī ziemā. Būvei izmanto dēļus no iepriekšējo gadu būvēm, kuras pats izjauca. Jumtu, plēvi un citus materiālus pērk par savu kabatas naudu un naudu, ko nopelne, palīdzot tētim. Tāpēc pirms katra pirkuma tiek rūpīgi salīdzinātas cenas dažādos interneta un vietējos veikalos. Ik pa laikam ir nepieciešama palīdzība no tēta un brāļa, reizēm pietiek ar papildus mammas vai māsas rokām, kas pietur plēvi vai dēli kamēr Roberts to nostiprina.

Jumts uzlikts, plēve apkārt uzklāta, jāpakrāj nauda nākamajam etapam.

Rudens

Roberts izlēma pagatavot vāku pirts "baļļai", lai tajā nekritu rudens lapas. Dienas laikā patstāvīgi šo projektu arī realizēja, izmantojot mājās pieejamos materiālus: dēļus, metāla stiprinājumus, vecu slotas kātu, vecu batuta tīklu. Kā ierasts, izmantoja visu, kas nepieciešams drošam darbam - brilles, austiņas, darba cimdus.

Turpinās darbs pie darbnīvas. Roberts būvei ir uzlicis vēja plēvi, ko pats nopirka, un ielicis durvis. Durvju atslēgai pats sametināja cilpu aizbīdnim. Jumtam Roberts uzlika kori.

Vēl viņš nolīmeņoja grīdu, sagatavoja grīdas pamatni un ieklāja dēļu grīdu.

Kad beidzās nauda un materiāli darbnīcas būvēšanai, piespēlēju ideju, kas Robertam ļoti patika. Tā tapa četri Valdorfa reizināšanas apļi. Roberta vectēvs nofrēzēja apļiem apaļas malas, bet visu pārējo Roberts paveica pats.

Noderēja gan algebra, gan ģeometrija. Lai atzīmētu tapiņu vietas, aplis bija jāsadala 10 vienādās daļās un jāizveido trafarete. Apļa centru palīdzēja atrast instrukcija, ko Roberts atrada savā iemīļotajā žurnālā "Dari pats".

Mācoties par akmens un dzelzs laikmetiem, rodas iedvesma pagatavot arbaletu. Youtube atradās daudz interesantu ideju, bet ļoti gribējās pamēģināt tieši ar metāla loku. Nospiežot sviru tiek atbrīvota aukla un bulta izšaujas apm. 5 m attālumā un ieduras pilnā plastmasas pudelē.

Vairāku dienu laikā tapa hidrauliskais manipulators - līdzīgs tam , kādu uzstāda uz meža piekabēm. Manipulatora roka paceļas un nolaižas, bet spailes atveras, aizveras un rotē. Tik lielam mehānismam būtu noderējis izturīgāks materiāls. Koka špātelītes lielākās slodzes vietās bija jāpastiprina, ņemot pa divām vai pat trijām. Vienīgais atbalsts, kas Robertam bija nepieciešams - aizvest uz aptieku un auto veikalu pēc izejmateriāliem.

Kamēr es adu čības, Roberts tamborē spilvenu - bumbu. Tas ir viņa pirmais tamborējums. Kad bija mazāks, tamborēja tikai pīnītes. Redzēs, vai izdosies saņemties un pabeigt. Nāksies man turpināt čību adīšanu, lai viņam ir kompānija.
P.S. Brūnie diedziņi iezīmē pieaudzēšanas vietas.