Kas tas ir par gandarījumu, ja izdodas atrast interesantu tēmu, kura dod enerģiju visām attiecīgajā dienā ieplānotajām mācībām! Mums izdevās uztaustīt tēmu, kas deva enerģiju pat vairākām dienām! Krāsas! Varbūt vēl kādās mājās noder šis enerģijas avots.

Viss sākās ar Ziedoņa krāsaino pasaku lasīšanu. Roberts izpētīja saturu, izvēlējās krāsu, bet es izlasīju pasaku kamēr Roberts brokastoja. Tad otro un trešo, jo pasakas izrādījās ļoti interesantas un aizraujošas. Pirms katras pasakas pajautāju, kā viņš domā, par ko tā būs.

Jūtot enerģijas pieplūdumu, aicināju Robertu izvēlēties par kuru krāsu viņš gribētu sacerēt pasaku. Roberts sacerēja par pelēko (jo tādā krāsā ir mūsu kaķis), bet es to pierakstīju uz datora. Roberts manis rakstīto pārlasīja. Aicināju sadalīt to paragrāfos, atgādinot, kas tie tādi ir. Teksts paragrāfos labāk "dalījās", klausoties kā es to izteiksmīgi lasu.

Pēc nelielas atpūtas aicināju Robertu darboties ar krāsainajām figūrām. Roberts uz dažādas krāsas lapām uzzīmēja dažādas figūras un aprēķināja to laukumu mm2. Ja nepieciešams, figūras sadalīja trijstūros, aprēķināja katra trijstūra laukumu (pamats x augstums), un tad tos saskaitīja. Lielisks treniņš gan reizināšanā, gan saskaitīšanā.

Šo uzdevumu atkārtojām vēl citā dienā, trijstūrus zīmējot uz glītas raibas lapas - par godu Raibajai pasakai.

Bet papildus Roberts mēģināja izdomāt tādu nosaukumu figūrai, kas ir reāls vārds. Vajadzēja atrast vārdu, kam ir vajadzīgais burtu skaits un burti neatkārtojas. Labs treniņš vārda skaņu analīzei galvā. Roberts uzzīmēja septiņstūri ar nosaukumu DIMANTS un priecājās, ka arī katram trijstūrim sanāk ļoti skanīgs vārds.

Otrdienas, trešdienas un ceturtdienas mums ir matemātikas un valodu dienas, tāpēc turpinājām ar angļu un krievu valodu. Roberts izveidoja tabulu ar trīs kolonnām un katrā ierakstīja krāsu nosaukumus dažādās valodā - latviešu, angļu un krievu. Es vēroju un palīdzēju, skaidrojot angļu un krievu valodas skaņu pierakstu - kur ir likumi, kur izņēmumi.

Kad aptrūkās krāsas, sākām pētīt, vai ir uzskaitītas visas 7 varavīksnes krāsas. Tas iedvesmoja paņemt radošu pauzi un izpētīt, vai no 3 pamatkrāsām var iegūt balto krāsu. Un kā no trīs pamatkrāsas gaismām. No pamatkrāsām sanāk brūns, bet no gaismām tiešām balta gaisma! Radošā pauze palīdzēja atcerēties un nostiprināt zināšanas par gaismu un tās īpašībām.

Citā dienā Roberts angļu un krievu valodā veidoja frāzes "skaits krāsa lietvārds" (piemēram, "one white sheep" u.t.t.). Es atbalstīju, skaidrojot angļu valodas skaņu rakstības likumus un izņēmumus Krievu valodu Roberts rakstīja pats, bet es ieguvu vērtīgu materiālu tālākam darbam - kuras skaņas viņš jau pieraksta pareizi, bet kuras vēl jāskaidro un jātrenējas. Kārtīgi izsmējāmies, kā izklausās frāze, kur семь vietā Roberts uzrakstīja сьем. Tik labs brīdis vēlreiz izskaidrot, kā pēc mīkstinājuma zīmes lasāmi krievu mīkstie patskaņi.

Dzintara pasaka pamodināja interesi par dzintaru. Omīte iedeva izpētei visas savas dzintara krelles. Es Robertam izlasīju to, kā veidojušies dzintari. Roberts pats meklēja informāciju par lielākajiem dzintariem pasaulē, par dzintaros iesprostostajiem augiem un kukaiņiem.

Katru no krāsainajām dienām sākām ar kādu no pasakām. Tā deva vajadzīgo rotaļīgo noskaņojumu un enerģiju, atzīsim, ne vieglajam mācību darba.

Kādas tēmas dod enrģiju mācību procesam jūsmājās?