2022./2023.mācību gadā 3.klases dignosticējošie darbi nav obligāti, bet mēs tiem gatavojamies, jo skola šos darbus izmantos kā vienu no bērnu zināšanu vērtēšanas rīkiem.
Šī gada darbā ietvertās tēmas uzskaitītas šajā dokumentā:
https://www.visc.gov.lv/lv/media/19959/download?attachment
Veidoju spēles un uzdevumus, lai atkārtotu tēmas, kas iekļautas 3.klases diagnosticējošajā darbā. Īpašu uzmanību pievēršu jēdzieniem, ko ikdienā neizmantojam, un līdz ar to tie atkal un atkal aizmirstas. Arī man.
Summa, starpība, reizinājums, dalījums (2021/2022)
Lai atsvaidzinātu un nostiprinātu jēdzienus summa, starpība, reizinājums un dalījums, izveidoju divu veidu kartiņas - uz vienām ir divi skaitļi, uz citām - viens no šiem jēdzieniem.
- variants - katrs izvelkam pa lapiņai - vienu - uz kuras ir divi skaitļi, otru - uz kuras ir norāde, kas no skaitļiem jāaprēķina. Katrs pierakstām savus rezultātus, tad tos saskaitām un kopsummu salīdzinām.
2.variants - sadalām kartiņas uz pusēm un katrs no savām mēģinām izveidot lielāko kopsummu.
3.variants - kuri pieci kartiņu pāri veidos vislielāko kopsummu? Kuri - vismazāko?
Rēķinot kopsummas ievingrinām vairāku skaitļu saskaitīšanu galvā.
Palielini par / reizes, samazini par / reizes (2021/2022)
Izveidoju līdzīgu spēli kā priekš "Summa, starpība, dalījums, reizinājums"
Mazinātājs, mazināmais, dalītājs, dalāmais u.t.t. (2019/2020)
Terminu BINGO. Katrs izvēlas savas tukšās izteiksmju terminu lapas. Uz maiņām velk terminus un novieto pareizajās vietās.
Decimetrs un citas garuma mērvienības (visi gadi)
Tā kā decimentrs ir garuma mērvienība, ko ikdienā neizmanto, bet visu gadu darbos tas ir iekļauts, nekas cits neatliek, kā to ik pa laikam "atdzīvināt".
PLĀNOTS "Atrodi divus vienādus"
Laika mērvienības
"Kuram vairāk?" (ar ēdelīgo krokodilu)
Krokodils nevar izvēlēties, kuru ēst
Kombinatorika (2021/2022)
Kombinatoriku nolēmu atsvaidzināt ar knaģiem. Sākumā aicināju Robertu salikt visus variantus no 2 krāsu knaģiem.
Tad jau pašam bija interesanti salikt visus variantus ar 3 krāsām.
Četru krāsu variantiem knaģu nepietika. To būtu 4x3x2x1=24 varianti.
Stabiņu diagrammas
Man šķiet, labākais ir noķert situāciju, kurā stabiņu diagrammu var izveidot, izmantojot kaut ko reālu, kas tajā brīdī ir ieinteresējis bērnu. Roberts sāka šķirot un savienot papīra saspraudes - nespēju palaist garām šo iespēju :) Uzreis arī pārrunājām, cik REIZES rozā ir mazāk nekā zaļo. PAR CIK rozā ir mazāk nekā zaļo u.t.t.
Mana mīļākā diagramma "iz dzīves", ko ik pa laikam izvelku no dabaszinību mapes izpētei, ir par klimatu Latvijā. Pie reizes var atkārtot gan mēnešu kārtas numurus, gan romiešu ciparus, gan atrast tajos kļūdu, kas ieviesusies šajā diagrammā.
https://www.meteo.lv/lapas/vide/klimata-parmainas/latvijas-klimats/latvijas-klimats?id=1199&nid=562