2.semestri sākam ar spēlēm. Izmantojam Tic Tac Bum spēles kārtis un uz maiņam saucam vārdus, kas redzami attēlā. Lai jautrāk, lietojam arī bumbu ar "laika degli". Ja kāds attēls liekas īpaši interesants, tad ar to saistītos vārdus caurskatām bilžu vārdnīcā.
Turpinām sarunāties angliski par Robertam īpaši interesējošām tēmām, ar kurām saistītus video viņš skatās - visbiežāk tā ir galdniecība un galdniecības instrumenti.
Izmantoju darba lapas, kur vārdi jāsavieno ar bildi. Bet tagad jau aicinu ar katru pareizi izlasīto un saprasto vārdu veidot teikumu.
Grāmata "Mani pirmie 1000 vārdi angļu valodā" noder vārdiņu atkārtošanai un apgūšanai - Roberts izvēlas tēmu un sauc man vārdus latviski, es pārtulkoju, Roberts pārbauda. Tad, kad esmu vārdus atkārtojusi pati, jautāju to nozīmi Robertam vai iesaistu sarunā.
Februārī ķeramies pie strukturētākām mācībām - palīdzu Robertam apgūt to, kā angļu valodā tiek pierakstītas dažādas skaņas. Man vislabāk patīk šāda pieeja:
- Izvēlos noteiktu skaņu, kuru viņš vēl neprot pareizi izlasīt un uzrakstīt. Izmantoju ieteicamo secību, ko iesaka angļu bērniem. Vēroju arī to, kā viņam veicās ar konkrētas skaņas pareizu izlasīšanu, kad skaļi lasa grāmatas.
- Sākumā lūdzu Robertam lasīt vārdus ar izvēlēto skaņu un savienot kartiņas ar attēliem. Šeit Roberts trenējas lasīt th /θ/.
3. Nākamais solis ir uzrakstīt attēlā redzamo vārdu no manis atlasītiem burtiem.
4. Vēlāk lūdzu uzrakstīt vārdus, pašam atlasot vajadzīgos burtus.
Patstāvīgās mācīšanās laikā Roberts sācis pilda uzdevumus KUMON angļu valodas grāmatā, kur arī secīgi tiek mācītas skaņas un to pieraksts. Pašreiz ir iespēja atkārtot to, kas jau apgūts un pamanīt, kas vēl jānostiprina.
Eksperimentējam ar vienas skaņas dažādiem pierakstiem. Tā ir metode, ar ko iepazinos Reading Simplified seminārā. Līdzīga pieeja atrodama arī materiālos twinkl.co.uk. Es pati neesmu mācījusies pēc šādas metodes un man bieži "ķeras" šādu skaņu pareiza izruna un rakstība. Tagad mācos kopā ar Robertu.
Ļoti noderīgi - stāsts ar dažādajiem skaņas pierakstiem
Citā dienā kopīgi atsaucām atmiņā 5 veidus kā angļu valodā pieraksta skaņu [ou].
Notestēju šādu veidu pareizo atbilžu atzīmēšanai. Protams, patika!
Ļoti patika šis uzdevums. Attēls un skaņas pieraksts virs kolonnas kalpoja kā lielisks atbalsta materiāls.
Lai atkārtotu vienkāršāko un jau apgūto skaņu pierakstu, darbojamies ar spēli, kurā nomainot vienu skaņu top arvien jauni vārdi.
Vārdu saraksti veidoti tā, lai trenētu visu vienkāršāko skaņu pierakstu.
Reizēm uzspēlējam vārdu minēšanu. Roberts izvēlas kādu no lappusēm grāmatā "Mani pirmie 1000 vārdi angļu valodā" un pasaka man tēmu, tad izvēlas vārdu no attiecīgās lappuses, un kaut ko pastāsta par to. Es uzdodu precizējošus jautājumus un minu izvēlēto vārdu.
Biežāk izmantojamos vārdus turpinām atkārtot ar kartiņu palīdzību. Roberts tos izlasa un pasaka kātu frāzi vai teikumu ar šo vārdu.
Lasīšanas treniņam kalpo Oxford Reading Tree 7.līmeņa grāmatas. KLausos, kuru vārdu lasīšana rada grūtības un patrenēju attiecīgo fonētikas likumu.