MAT 2.3.4. Darbību secība
IEPAZĪŠANĀS
Izmantojot melnu un pelēku krāsu vizualizēju to, ka reizināšana un dalīšana ir "spēcīgākas" nekā saskaitīsana un atņemšana. Pirmās ir jāizpilda "spēcīgākās" darbības, jo tās "stiprāk satur kopā" skaitļus. Bet iekavām ir spēks apvienot jebkurus skaitļus un tās ir visstiprākās - pirmās ir jāizpilda darbības, kas ir iekavās.
ZINĀŠANU NOSTIPRINĀŠANA
Pēc vairākiem vienkāršākiem uzdevumiem abi patiešām izbaudījām uzdevumus, kur doti skaitļi un rezultāts, bet pašam ir jāsaliek pareizās matemātiskās darbības un iekavas. Uzdevumi ir no gramatas J.Mencis, P.Būmeistare "Cieto riekstu vācelīte" 1988.g.
Vienus un tos pašus uzdevumus devu Robertam vairakas reizes pēc kārtas. Pirmajā reizē daudz skaidroju, palīdzēju ieraudzīt kā iegūt vajadzīgo rezultātu. Vēlāk grūtākajos piemērot palīdzēju, pasakot priekšā, kādas darbības izmantojamas, bet neatklājot to secību. Beigās jau Roberts risinājumus atrada pats un es tikai palīdzēju priecāties par katru pareizo atbildi.
Iekavas Roberts izmanto arī tur, kur tās var nelikt, jo tā ir vieglāk saprast veicamos aprēķinus.
Šis ir interesants uzdevums, lai "izjustu" iekavu spēku. Lai nebūtu par grūtu, uz vienas lapas sarakstīju izteiksmes, kas jāiegūst, pareizi saliekot iekavas. Bet uz otras lapas Roberts mēģināja izmantot iekavas dažādās izteiksmes vietās. Tad pirmajā lapā atzīmēja, kura izteiksme ir atklāta. Lai darbību secība un iekavas būtu vieglāk uztveramas, reizināšanu un dalīšanu iezīmēju tumšākas, bet iekavas Roberts iezīmēja sarkanas.
Nākamoreiz šo pašu uzdevumu piedāvāšu izpildīt bez atbalsta.